Κατά τη διάρκεια της ρουτίνας, τα παιδιά μαζεύονται στην «παρεούλα», όπου τους δίνεται η ευκαιρία και ο χρόνος να μιλήσουν και να μοιραστούν τα νέα τους. Στη συνέχεια ετοιμάζουμε το ημερολόγιο, μιλώντας για τις μέρες, τις εποχές, τους μήνες και τον καιρό και συζητάμε για το θέμα με το οποίο θα ασχοληθούμε. Μέσω αυτής της διαδικασίας, το παιδί μαθαίνει να εκφράζεται χωρίς να ντρέπεται να μιλήσει, να ακούει τους άλλους και να περιμένει τη σειρά του να μιλήσει.
Επιχειρείται η ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων, ανάλογα με την ηλικία των παιδιών: η κατανόηση και η παραγωγή του προφορικού λόγου στις μικρότερες ηλικίες και του γραπτού λόγου στις μεγαλύτερες ηλικίες. Στόχος είναι τα παιδιά να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους, αλλά και να ανακαλύψουν διάφορους τρόπους επικοινωνίας.
Τα παιδιά έρχονται σε πρώτη επαφή με τους αριθμούς και με απλές πράξεις, μέσα από βιωματικές και διαδραστικές ασκήσεις. Ακόμη, εισάγονται σταδιακά σε χωροχρονικές και γεωμετρικές έννοιες.
Η μέθοδος διδασκαλίας των αγγλικών είναι διαδραστική και βασίζεται στο παιχνίδι. Περιλαμβάνει γνωριμία με το αγγλικό αλφάβητο και τους αριθμούς, απλές λέξεις και τραγούδια, ώστε τα παιδιά να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με τη γλώσσα και να λάβουν τα πρώτα τους ερεθίσματα.
Την ώρα του ελεύθερου παιχνιδιού, τα παιδιά επιλέγουν με τι θα παίξουν. Είναι μια καλή ευκαιρία να ανακατευτούν μεταξύ τους και να κοινωνικοποιηθούν.
Το παραμύθι συμβάλλει στην ανάπτυξη της φαντασίας των παιδιών, καθώς ταξιδεύουν νοητά σε άλλους κόσμους. Επιπλέον, η αφήγηση βοηθά στην εξέλιξη της άρθρωσης και στον εμπλουτισμό του λεξιλογίου των παιδιών.
Είναι μία πολύ ευχάριστη ασχολία για τα παιδιά, καθώς χαλαρώνουν και μπορούν να εκφράσουν όσα σκέφτονται.
Στον χώρο που υπάρχουν παιχνίδια, όπως παζλ και επιτραπέζια που είναι κατάλληλα για την ηλικία των παιδιών και βοηθούν στην ενίσχυση της μνήμης, της σκέψης και παράλληλα ψυχαγωγούν τα παιδιά.
Η υιοθέτηση περιβαλλοντικής συμπεριφοράς ξεκινά με την επαφή των παιδιών με τη φύση, η οποία πραγματοποιείται αφενός μεν διαδραστικά, με πλούσιο εικονογραφημένο υλικό και αφετέρου πραγματικά, με φύτευση λουλουδιών από τα ίδια τα παιδιά στον κήπο του σχολείου μας.
Η μουσική και η κίνηση δρουν θετικά στην ανάπτυξη των παιδιών. Μέσα από δραστηριότητες, τα παιδιά μαθαίνουν την έννοια του ρυθμού, καλλιεργούν την ακουστική τους ικανότητα και χρησιμοποιούν το σώμα τους μέσα από κινήσεις.
Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να πάρουν μια υπάρχουσα ή μια φανταστική ιστορία και να υποδυθούν ρόλους και να αυτοσχεδιάσουν. Προσπαθούν να μιμηθούν έναν χαρακτήρα ή τον υποδυθούν με τον δικό τους διαφορετικό και μοναδικό τρόπο. Σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των παιδιών έχει, επίσης, το κουκλοθέατρο. Μέσω αυτού, τους δίνεται η δυνατότητα να επεξεργαστούν μία κούκλα και να της «δώσουν ζωή» μέσα από το δικό τους παίξιμο.
Οι χειροτεχνίες είναι από τις αγαπημένες ασχολίες των παιδιών, καθώς έχουν την ευκαιρία να φτιάξουν κάτι με τα χεράκια τους. Μπορούν να κόψουν, να κολλήσουν, να πλάσουν και να χρησιμοποιήσουν υλικά που βρίσκουν πολύ εύκολα.
Έμπειροι γυμναστές με την βοήθεια των δασκάλων του σχολείου μας, ενισχύουν τη φυσική κατάσταση των παιδιών, μέσω κατάλληλων για την ηλικία τους ασκήσεων και χρησιμοποιώντας στεφάνια ρυθμικής, μπάλες κ.ά.
Το σχολείο μας συνεργάζεται με τον Αθλητικό σύλλογο Ο.Φ.Ν.Ι. – Νηρηίδες που φιλοξενείται στο κολυμβητήριο του Ο.Α.Κ.Α.. Στόχος είναι η πρώτη επαφή των παιδιών με την πισίνα και η εκμάθηση βασικών δεξιοτήτων κολύμβησης.
Η αδρή κινητικότητα αναφέρεται σε δεξιότητες όπως: Στήριξη, μπουσούλημα, περπάτημα, τρέξιμο, κλωτσιά, ανεβοκατέβασμα σκάλας και μεταφοράς πραγμάτων. Αναπτύσσεται στα πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού. Αρχίζει από 2 μηνών καθώς το παιδί προσπαθεί να στηριχτεί και ολοκληρώνεται περίπου στα 6 έτη όπου το παιδί εκτελεί πολλές δραστηριότητες ανεξάρτητα. Αφορά περισσότερο την κίνηση του σώματος και κυρίως των κάτω άκρων. Από την άλλη η λεπτή κινητικότητα, περιέχει όλους εκείνους τους μικρούς μύες του σώματος των παιδιών, που γράφουν, κρατάνε αντικείμενα, ντύνονται. Συγκεκριμένα, άπτεται στον έλεγχο και στις κινήσεις των δαχτύλων. Είναι μύθος ότι η λεπτή κινητικότητα χρησιμοποιείται μόνο για τη γραφή, καθώς είναι χρήσιμο για ένα μεγάλο μέρος της καθημερινότητας των παιδιών. Η δεξιότητα της λεπτής κινητικότητας αναδύεται στην νηπιακή ηλικία και έως τη σχολική θα πρέπει να έχει κατακτηθεί.
Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού μας προγράμματος διοργανώνουμε επισκέψεις πολιτιστικού, περιβαλλοντικού, ψυχαγωγικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα. Έτσι, οι μικροί μαθητές μαθαίνουν από νωρίς να εκτιμούν την παράδοση, την τέχνη και να ευαισθητοποιούνται σε θέματα περιβάλλοντος. Οι επισκέψεις θα πραγματοποιούνται πάντα με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών του σταθμού μας και με την έγκριση των γονέων.
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς γίνονται ασκήσεις ετοιμότητας σε περίπτωση σεισμού ή πυρκαγιάς, ώστε τα παιδιά να είναι ενημερωμένα και προετοιμασμένα.
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς διεξάγονται πολλές εκδηλώσεις. Βασικότερες είναι η γιορτή των Χριστουγέννων και η καλοκαιρινή γιορτή αποφοίτησης που προετοιμάζονται από τις δασκάλες των τμημάτων και τα παιδιά. Επιπλέον, οργανώνεται αποκριάτικο πάρτι για τους μικρούς μας μασκαράδες και εκδηλώσεις για τις εθνικές επετείους.